26 januari 2013

There's a party, and you're invited!

Fredag igen och en studiefri dag. Den började mindre bra - byggarbetarna väckte mig imorse genom att börja borra i väggarna innan klockan ens var åtta. Jag menar, hallå?! så kanske man inte gör. Dessutom valde de den enda vardagen denna vecka som jag fick ha sovmorgon. Jag tackar och bockar för den! 

Dagen fortsatte däremot bättre med en lunch-dejt med Edith. Det blev asiatisk lunch, och bjuden blev man också. God lunch med en väldigt fin människa! Kul också att få catcha-up ordentligt efter att man de senaste gångerna bara träffats som kortast i skolan eller på stan. 

Edith :)
Ikväll var det UPRISING som gällde för hela slanten! Först bön och pepp inför kvällen med en del av ledarna, lite förberedelser för kvällen och så småningom blev klockan sju och partyt körde igång med mingel och servering! Jag hade en liten kort life-träff med några av mina underbara life-isar som jag inte träffat på vad som känns som en evighet, och sedan kl 8 körde mötet igång! 

Det blev tävlingar, feelis på hög nåvå, skratt, pepp inför Heartfriday den 8.2, och så förstås vårens händelse: EC'13! Därefter blev det lovsång och en riktigt bra predikan av Anders. Han talade om att saker i våra liv faller på plats då vi väljer att först söka oss nära Gud. 

Instagram: @sionchurch's bild från kvällen
lovsången!
Som mannen på båtresan där maten ingick i biljetten men han inte visste det och knaprat knäckebröd hela resan. Sök först efter Guds härlighet så ska ni få allt det andra också. Sätter vi Gud först i våra liv kommer allt annat att ordna sig. Det är fullt partaj uppe i himlen som väntar på oss, och har vi gett våra liv till Jesus har vi också fått en inbjudan på vilket vårt namn står skrivet. 

Anders! (jossans bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar