7 januari 2013

You see a building, I see my home

Söndag. Trettondag jul. Sista jullovsdagen. Dagen då jag lyckades laga knä ur led - igen. Dagen då jag återvände till Sion efter en lång paus. 

Ja, vad ska man säga. Chillade hemma i soffan hur länge som helst. Det tills det var dags att gå ut i kylan och av-frosta min bil som såg så kall ut att man tyckte synd om den. Kall var den också eftersom alla lås fryst på den och jag fick kämpa en god stund att få upp dörrarna och bakluckan. 

Så skönt att få vara hemma i sin församling igen! Ord går inte att beskriva. Människorna, stället, Gud, allt! Visst, Gud är med mig vart jag än går och han var med på MVV, men ändå. Det är något speciellt. Så kul att se alla människor igen! Tre veckor är nog allt för länge!


Ett bra möte blev det, hade innan det privat middags-underhållning av ett helt band med kör. Inte helt dumt! Efter mötet blev det diverse diskussioner och en middagsinbjudan tills in i veckan. Kvällen spenderades hemma. Fick min far på besök och därefter kom Sannah på besök just som han skulle åka. Vi satte oss för att se The Lion King, men efter ett tag smög Sannah ner två våningar till sin kille igen.


Jag spenderade en god stund åt att översätta en företags-beskrivning till engelska åt en vän och fick veta att jag ska på fotoshoot om två veckor. Bilder som senare ska upp på samma företags hemsida. Mer info om det senare! Filmen rullade på för sig själv och jag fortsatte jobba med att göra en turlista till sion o.dyl. och därefter förbereda sig för att återvända till skolan imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar