15 februari 2013

Valentine's day

Vilken dag det har varit! Intressant sista dag på jobbet, skön kväll hemma med överrasknings-gåva och långa diskussioner med mina förra kämppisar. 

Idag var jag min tredje och sista dag på mitt vikariat-jobb. En ytterst spännande dag blev det. Först vid maten så var det en liten kille som satt och nickade vid matbordet tills han efter en stund somnade - så sött! Men, nästa grej tog ner feelisen avsevärt: jag vänder mig om efter att nån ropar "ojnej!" och det jag ser är en liten kille som spyr upp över hela sin efterrätt. Not nice. Mycket stink och min mage i uppror.

På eftermiddagen hade vi vändags-fest då barnens mor-&far-föräldrar fick komma på besök, så det blev fullt hus men också rätt så lugnt. Vi bjöd på mockarutorna barnen bakade igår och alla var väldigt nöjda. Barnen hade även lite program, och jag har nu fått se "bockarna bruse" framföras live för första gången.


Ikväll har jag städat lite, sett på film och njutit av grönsaker med dipp samtidigt som jag chattat med ML & Jossan - mina förra kämppisar. Bland annat Penkkis, gamla minnen, bröllop, och så har det bestämts glass-dejt på Spice Ice med ML imorgon och en kommande filmkväll med dem båda antagligen nästa vecka. 


Alla hjärtans dag var det idag också, eller vändagen som man också brukar tala om. Så, idag har jag känt mig extra tacksam för alla de fantastiska människor som jag har runt mig! Här just ovanför är några av dem, men det finns många fler! Love! Ikväll hörde jag också plötsligt en "duns!" vid dörren och en choklad med två lotter damp ner. Hann inte se vem som gav mig denna vändags-gåva, men tack! 


I love my friends, and really - what would life be without them?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar