13 februari 2013

We are all children inside

Dagisvikarie dag två. Var riktigt slö-startad idag, och först någon gång efter lunch började jag vakna till, dvs. det blev en jobbig förmiddag med härjande barn och min korta stubin. Men jag överlevde! Och en fin dag blev det ju, även om jag insett att jag inte ska bli dagistant "då jag blir stor". 

Barnen är fortfarande väldigt söta även om de lyckas trampa på ens nerver nu som då, eller tappa bort öronen - det händer också väldigt ofta. Fast, jag antar att jag själv tappade bort mina öron när jag var mindre, mina föräldrar sade alltid att jag hade selektiv hörsel.

Idag var det bakdag inför morgondagens vändags-fest. Barnen fick vara med, och jag hoppas innerligt inget av barnen mitt i flunss-säsongen fått för sig att peta sig i näsan och sedan fortsätta baka. Smarrigt värre både doftade det och såg det ut som när allt var klart, så nog kommer det att försvinna imorgon. 


Efter jobbet har jag varit en sväng till butiken med Sannah, handlat in ingredienser till grönsaker + dipp eftersom jag blev fäst vid det efter att Julia bjudit oss på det under gårdagens LIFE. Det får bli morgondagens treat. Fick också ett kort fin-besök, hon skulle lämna tillbaka några filmer och som tack för lånet får man en låda kex!
Wow! - och riktigt goda var de också!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar