21 mars 2013

Lägenheten tömd 37h efter evakueringsbesked

Vaknade tidigt i min nya, tillfälliga lägenhet. Hade huvudvärk från gårdagen och smått ömma fötter så förmiddagen gick mest åt att vila, städa lite och sova lite mer. 

Sedan på eftermiddagen blev det mer fart då Jossan kom över och hjälpte mig. Vi åkte till min vattenskadade och våttapet-stinkande lägenhet för att packa det sista, organisera, städa och börja föra saker till nya stället. Allt medans vi talade, planerade lite EC-stuff och fjollade oss. 

Avslutade med en drick- och matpaus innan hon skulle iväg på lovsångsövning och jag iväg med Sannah till korsholms bibban en sväng. Skönt avbrott i allt flyttande och låd-kaos jag lever i. Så småningom tvingades man ändå tillbaka. Min far kom med en flyttbil och en av hans kompisar joinade. 

Mitt vardagsrum, inte mer än 5min. skillnad. 

 Min garderob - fullproppad med lådor och möbler. 

Det sa bara "tjoff-tjoff-tjoff!" och så var lägenheten tom, min skrubb översvämmad med grejer och möbler jag lämnar där. Sedan körde vi till nya lägenheten och så sade det "tjoff-tjoff-tjoff!" och så hade jag inge golvyta mer. 


En kaffepaus senare och efter att de åkt började jag sakta men säkert få ordning på min tillfälliga bostad. Än är det inte klart, men jag är nöjd med vad jag åstadkommit idag. Det har ändå inte ens gått 48h sedan jag vaknade och insåg att lägenheten var översvämmad. Imorgon fortsätter jag och blir förhoppningsvis klar så att jag kan gå tillbaka och fokusera helt och hållet på EC'13 som går av stapeln nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar