18 april 2013

Now it's My turn to serve you

Lägger ännu en bra bakom sig och kan krypa till kojs med ett leende på läpparna. 

Började dagen som vanligt (i alla fall nu för tiden) med skola, grupparbete. Efter lunchen flippade vi lite dock och spenderade mer tid åt att vara nostalgiska och sjunga med låtar från massor av Disney-filmer istället för att skriva. Då hittade vi bland annat denna, och den är ju genialisk!



Efter skolan hade jag tänkt städa och fixa lite uppsatser, men hann inte så långt innan min far ringde och så kom han på besök. Vi traskade ner till minimani och kotipizza som kind of var ett stort minus idag. Först var nästan all limsa slut och bara Sprite och mineralvatten fanns kvar. Men när jag smakade på min "Sprite" insåg jag snabbt att det egentligen var mineralvatten. Ugh!

När jag kommit hem igen blev det att åka med Sannah&Eino till Kvevlax på möte. Hade smått roligt åt de syd-amerikaner från Surinam som var där när de försökte få igång den finska publiken. Våra kulturer är ju lite olika och det var smått komiskt:

Mannen från surinam som gestikulerade vilt använde rösten fullt ut med både hög och låg volym för att förstärka budskapet. Sedan tolken, finlandssvensk, som halvt tafatt försökte hänga med i svängarna. Men mest komiskt blev det när man mitt i det här hör den finska tolken som lugnt sitter stilla och med monoton röst översätter budskapet. 

Det ni. Ha en fabulös dag imorgon (kan man säga så?) och uppmuntra någon som du tror kan behöva det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar