12 april 2013

Tre dagar i Sibbo - dag ett

Vaknade tidigt. Innan väckarklockan till och med, men låg sedan och drog så länge jag kunde. Tio över sju steg jag utanför dörren och det bar av söderut. Sov den största delen av bilresan till Sibbo, med undantag av lite lyssnande på de konstanta diskussionerna och förstås kaffe-pausen i Parkano och Lunchen på Rosso i Kerava. 


Hela eftermiddagen och någon timme in på kvällen har spenderats i Betania i Sibbo med en stor del av LIVET's redaktion. Samtidigt har också förberedelserna för fortbildningsdagarna pågått och man har träffat många nya människor. 


På kvällen när allt var klart blev jag skjutsad till ett bed&breakfast och jag vet ärligt inte hur jag skulle reagera när jag såg den lilla, lilla rosa stugan. Checkade in där med leddes sedan vidare till ett annat hus, och här domineras det av 50-tal. Rutit, blommönster, rosa och allt vad som hör 50-talet till all over the place


Nu blir det att sova så att min stundande förkylning förhoppningsvis ger med sig och så att jag orkar imorgon. Kl 8 är det frukost och halv 9 hämtas jag och pastorerna som också sover här och så bär det av till Betania igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar