12 april 2013

Tre dagar i Sibbo - dag två

En otroligt lång dag har det varit. Vaknade på det blommiga stället mitt ute i skogen innan väckarklockan gick igång. En bra morgon annars, men jag måste säga att jag inte rekommenderar stället. Kände mig smått "övervakad" av killen som lagat frukost åt oss. Herr.Butter kallade jag honom igår då jag checkade in.


Dagen har varit riktigt bra och helt fullspäckad med program. Lilla jag har känt mig smått malplacerad bland alla pastorer och ledare från hela svenskfinland, men det bör ändå sägas att jag är oerhört tacksam för möjligheten att vara med nu och att det har varit väldigt inspirerande!


Idag har vi haft diverse sessioner, vi har talat ledarskap, spänningar mellan generationer, vem vi är som ledare, församling, LIVET, och allt möjligt annat som nu kommit upp idag. Den första sessionen hölls av Australienaren Lee Burns - riktigt peppande och bra!

Lee Burns under första passet

Benjamin filmar in en hälsning till ungdomsledare (tror jag det var) och Anders som kör hårt under session två

Kvällsmötet

Dagen avslutades med möte där det var lovsång och predikan. Predikan handlade om att Gud bär och den var riktigt, riktigt bra. Dagens bästa var ändå under kvällsmötet under förbönen då en person kom fram och bad för mig och denne sade:

"...du är inte bara min tjänarinna,
utan du är också mitt älskade barn...
nu är det min tur att tjäna dig..."

Den sista raden mitt i det långa som sades, den bara tog tag i mig och ja. Det är så svårt att beskriva, men wow. Härligt, härligt. Efter mötet var man tröttare än trött och så småningom gav vi oss iväg mot Sopukka där vi spenderar natten, jag och 15 andra från ledardagarna. Fina människor och förebilder allihopa som är med här, och emellanåt känner jag inte riktigt som jag har rätt att vara här. Men det är kul, inspirerande och jag kommer härifrån med en erfarenhet rikare och så mycket mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar