29 augusti 2013

Last week of summer

Så, medan jag har njutit av min sista sommarlovs-vecka har fler och fler av mina vänner börjat skolan. Minst fyra har inlett sina högskole-/universitetsstudier och det är något jag inte avundas dem. Även om året som gulis hade sina stunder så är det inget jag vill göra om. Inte heller första informations-veckan då man näst intill bombaderades med information. 

Mina filmkvällar med Sannah har fortsatt och vi har snart klarat oss igenom vårt HP-marathon. Duktigt! Vi har också haft LIFE med två av våra fantastiska tjejer - en kväll med emellanåt ganska luddiga diskussioner men massor av skratt! 

Jag har också varit på en väldigt fin överraskningsfest och fått närpes-besök igen. Alltid lika underhållande då de kommer och varje gång känns det som en virvelvind - plötsliga besök, ståhej, skratt, flipp, aldrig något längre besök och alltid total tystnad när de åkt. Väntar tills nästa gång! 
Jossans - värdinnans - bild från överraskningsfesten :)
Till sist så har jag känt mig som en av de där gamla tanterna i höghusen som håller koll på alla andra hyresgäster/inneboende. Jag har fått nya grannar! Jep, jag är aningen lycklig faktiskt eftersom de som bodde där innan skrämde mig rätt så rejält. Mina nya grannar är studeranden, killar, svenskspråkiga - och faktiskt ganska snygga. Tänk vad mycket man kan få reda på genom att stå på balkongen en liten stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar