2 september 2013

First of September

I och för sig är det andra september nu, men. Poteito - potato

Villaavslutningen har varit och farit, utan fyrverkerier detta år. Åtminstone för de flesta österbottningars del, minus de som trotsade fyrverkeriförbudet förstås. Jag spenderade stor del av helgen i Närpes med en del av feelis-folket. Vi har även fått våra nya företags-huppare och ärligt sagt har jag fallit pladask.  Så sköna och najs! Stort plus är också att de är vattenavstötande - mycket praktiskt i dagens ytterst regniga väder. 
Vad har hänt annat? Ingen aning. Tycker inte mitt minne är mycket att lita på just nu. Kämpade en hel del med att komma på diverse namn idag i kyrkan. Hur svårt får det vara att komma på vad folk heter? Kära nån. Jag har jobbat en dag, det har jag faktiskt gjort och skrivit lite bokrapporter. Nu börjar en ny vecka och till mångas förvåning börjar min första kurs på tisdag. Vad betyder då det? Ja, jag ska faktiskt till skolan från och med denna vecka! Det ni. 

Imorgon är det jobb på morris&eftis som gäller och sedan är alla kvällar utom lördag kväll bokade för denna vecka (smått ironiskt om ni frågar mig). Men! Det mesta ser jag faktiskt riktigt mycket fram emot - t.ex. höstens första UPRISING och girl's night out tillsammans med mina gamla sambos från Vasaesplanaden!
 En bra vecka väntar med andra ord runt hörnet, och jag önskar alla mina läsare en riktigt skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar