20 augusti 2013

Yesterday's line

Jag fachineras fortfarande av att livet verkar gå i vågor. Nej, inte bara verkar - det går i vågor! Ta till exempel hur mycket man har att göra. För ett tag sedan kunde jag chilla dagarna igenom, medan jag nu har de flesta dagar fullbokade. Hur blev det så?

Dopet i lördags var hur sött och vackert som helst! Så även Wilda, sötbollen som stod i centrum för dagen. Efter dopet åkte jag hem till Solf för att spendera kvällen med familjen plus moster och hennes festman som kommit hit från USA. Galet härlig kväll hade vi, massor av skratt och en växande förkärlek till amerikaner. 
I söndags fick jag dock ställa in mina planer på att åka på bond-bröllop och åka till församlingen för att vara med och hjälpa till under gudstjänsten. Så nej, jag lyckades inte med att ha två veckor ledigt - men en vecka verkar än så länge lyckas. Fin gudstjänst var det i alla fall och många fina människor. Därefter hade jag filmkväll hemma i soffan med Sannah som sällskap och bollplank för min antydande irritation. 

Igår, måndag hade jag en omväxlande (vädret) och härlig dag ute på Svedja i Jeppis! Redaktionsmöte var på agendan och vi fick flera nya, väldigt intressanta nummer planerade samtidigt som det diskuterades till höger&vänster. Det har grillats, skrattats och vi hade det allmänt underbart. Avslutade sedan dagen "hjärn-död" på soffan med en film tillsammans med Sannah. Yes, det är en klassiker, men det är ju bra!
Och nej, jag har fortfarande inte lärt mig att hålla mig kort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar