28 september 2013

Faith in God includes faith in His timing

Vad händer i ditt liv? Ibland när man bloggar känns det som att man talar till en stum massa. Jag ser varken ansikten på de som tar emot det jag skriver eller får någon respons. Men jag är glad att ni hittar hit och vill ta del av det jag skriver för det!

Men, vad har hänt i mitt liv den senaste tiden? Jag kan vara ärlig med er - min stumma massa - att det går trögt och väldigt tungt just nu. Mitt liv cirkulerar mest kring föreläsningar, kandidaten, problem, utmaningar, ekonomi som inte vill gå ihop, kyrka, lite tid för vänner och att sova. Här kommer en liten bildbomb med bilder som legat på min telefon ett tag och som inte hittat ut till er min kära stumma massa. 

Förra veckans journalistik-föreläsning. Även den föreläsning där jag missade lunchen och rasten var för kort för att jag skulle hinna äta upp min pizzabit. Den andra bilden är från förra fredagen då jag och Sanna-Maria var på vår klassiska Spices-lunch!
Kyrkan i mitt hjärta! Det blev tre kyrk-kvällar förra veckan: torsdag, fredag och söndag. Lovsångskväll, UPRISING och så förstås vårt vanliga söndags-möte! Alla riktigt bra och det som kan uppmärksammas är att jag faktiskt var ledig på fredagen! Någon enstaka fråga och mini-uppgift som kom längs kvällen, men är man jag får man leva med det. Eller, jag snarare trivs med det! Dessutom hade jag gäst hela helgen så jag klagade inte! En fin filmkväll och härlig söndagsmiddag tillsammans!

I söndags var det - som ni kanske läst - ett år sedan jag träffade farmor för sista gången, och i onsdags var det ett år sedan hon gick bort. Jag har tänt just, tänkt tillbaka och besökt graven flera gånger under veckans gång. 
I måndags var det dags för matt-tvättning hemma hos mamma och städning. Middag med familjen och jag som "ojjade" mig lite över mammas favorit-rum i huset: hobby-rummet. Men hon är duktig och väldigt fina kort för alla lägen kommer ut från det rummet!

I tisdags var det dags för LIFE med mina och Sannah's tjejer. Jag och Sannah förberedde kvällen med att handla och äta middag på mäccen. Hops. Galet bra kväll fick vi med våra tjejer och det är en kväll som kommer att leva med mig länge. Sedan på onsdag kväll var det dags att fira ML som fyllt år. Vi hade tjejkväll med middag, snack, efterrätt, roliga videon och sedan som avslut på kvällen en romantisk film. Kom hem efter midnatt efter en härlig kväll och somnade med ett leende på läpparna. 

Studierna har fortsatt denna vecka - men inte riktigt så ambitiöst som jag ville här för ett två inlägg sedan. Men jag jobbar på det! Skola tre dagar denna vecka, sociologi, kandi-seminarium och journalistik, sätt där till nästan två timmar på bibban i jakt på böcker! I övrigt har jag tampats med allt för kalla sommarskor men som vanligt sätter ekonomin stopp för andra investeringar än räkningar och mat. Ibland blir det lite skralt där också - välkommen till livet som studerande! 

Någon filmkväll i flykt på verkligheten har jag haft, skrivit ansökan till London, haft en härlig freda-kväll med Sofi jag inte sett på evigheter. Idag lördag har jag tagit mig an några av mina problem-områden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar