30 september 2013

It's super Sunday!

Hade skrivit ett inlägg om den långa versionen om min super-söndag, men insåg att det inte finns någon som vill läsa den. Så, ni får den korta versionen istället.

Missförstå mig rätt! Min söndag var helt fantastisk och jag vandrade nästan på rosa moln när jag kom hem, men jag vet de som bara skulle ha tyckt att det varit en jobbig dag. Anyhow - here it is: Steg upp rätt så tidigt för att vara jag och åkte iväg till kyrkan extra tidigt för att få vara där ensam en stund. 

Väl där satte jag igång ljud-&mediasystemen och pluggade i min dator. Med lovsången strömmandes ur  PA-systemet var detta en fantastisk start på en riktigt bra dag. Vi hade igår två helt fantastiska möten, ett kl 11 och det andra kl 17. Jag kunde svälla ut ordentligt om jag ville, men jag ska försöka hålla mig till den korta versionen (- inte alltid så lätt).

En fantastisk predikan, härlig lovsång, gulliga barn, fina människor man fick jobba och umgås med, en Gud som var alltjämt närvarande och gemenskapen. Ett försök att beskriva gårdagens timmar i kyrkan i en mening - och jag kan knappt beskriva den hur många rader jag än skulle få. Det var bara en riktigt skön dag i kyrkan igår. Punkt. 

Gårdagens stora bonus var lunchen på Rosso med våra två pastorsfamiljer. Insåg inte förrän efteråt att wow, fick jag vara med där? Lätt en av de bästa luncherna på länge! Det är tyvärr allt jag tänker säga om lunchen eftersom jag inser att jag inte på något sätt kan beskriva den för er så att ni skulle förstå hur välsignad jag kände mig när vi återvände till Sion. 

Gårdagens tweet: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar