24 november 2013

Dead wind

Det går inte så där väldigt smidigt just nu. Det känns som att jag jobbar väldigt mycket, men samtidigt hinner jag inte med allt jag borde göra. 

Har jobbat på eftis/morris denna vecka tillsammans med mina bus-barn. Stor-trivs där även om de är smått vilda emellanåt. Lyckades även - tyvärr inte så överdrivet förvånande - försova mig på tisdagen. Pinsamt och väldigt jobbigt. Snön kom också på torsdag kväll så det var lyckliga barn som lekte i snön på fredagen. 
Jag försöker skriva på kandidaten men det går nästan bakåt istället för framåt. En och en halv vecka till deadline. Jag har dessutom fått en hög nya deadlines från skolan som ska göras. Tjoho. Jag har jobbat med julkonserten vi ska ha i Närpes om mindre än en vecka och dessutom varit i Närpes ett dygn och ägnat oss åt en massa förberedelser. 
Torsdagen blev ett litet andrum med lovsångskväll i Sion. Men det dröjde inte länge innan det lugnet byttes till ångest. Inget farligare hände, men vi säger så här: jag söker just nu en ny bil. Ungefär det sämsta som kunde ha hänt just nu. 

Lite bättre blev det igår när jag var och firade älskade Jossan på hennes party med USA-tema. Galet skönt att släppa allt för några timmar och umgås med så fina människor. Behövde det verkligen och åkte inte hem innan jag nästan somnade på soffan där någon gång efter kl. 4. 
Idag blir det närmare 10-11 timmar i favorit-kyrkan och ska försöka andas lite innan nästa veckas dunder-rambambula kickar igång med morris/eftis-jobb i tre dagar, närpes och julkonserten resten 5-6 dagar samt skrivande av kandidat och övriga skolarbeten. Ugh!
Morgonstädning inför dagens två möten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar