6 december 2013

Expect the unexpected

Har inte riktigt fått in julkänslan ännu och kan allra minst förstå att det är julafton om - 18 dagar? Däremot har det äntligen snöat idag så snart kanske man inser att "hoppsan, det är ju jul!". Försöker i alla fall inspirera mig lite med ny design - vad tycks?

De senaste dagarna har jag faktiskt nästan varit effektiv. 10-sidors deadlinen på kandin är klar och inskickad, jag har skickat iväg mitt kära Skrälle till skroten, fixat media-turerna för resten av året och in i januari i Sion och så har jag möblerat om i lägenheten & plockat fram julen. Glömt nåt? Antagligen. 
Ikväll har jag också varit till Sion på heartbeat och därefter ringde plötsligt närpes-borna och sa "vi kommer vi nu!". Det blev en riktigt härlig kväll med gänget - julmys, glögg och härjas! Man känner sig alltid lite lyckligare i hjärtat när de kommer på besök eller när man får hänga med dem i Närpes. 
Som den söta gamla gubben jag träffade sade idag: "ta dagen som den kommer & natten som den blir" kan beskriva ganska bra hur det brukar gå när man är i närpes eller umgås med dem. Som idag, hade ingen aning att jag skulle få fint besök, men plötsligt är vardagsrummet fullt med fint folk och vi skrattar och har roligt in på småtimmarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar