11 december 2013

Live every moment

Tiden springer iväg - som vanligt - speciellt så här inför jul. December har flugit iväg och vi är  halvvägs till jul. What?!

Vad har jag gjort sedan sist då? Jag har firat självständigheten med min familj i Solf. Lördagen spenderades först på stan med syster-yster på julöppningen som avslutades med familjen hos mig på glögg. Lördagskvällen spenderades sedan på bio (äntligen!) och Catching Fire!
I söndag var det kyrkan för hela slanten. Två möten, en lunch med fint folk, julpyntande, förberedande och smått stressigt på eftermiddagen då jag fann mig i situationen med två uppgifter samtidigt. Fungerar nog allt som oftast men brukar undvika det eftersom det ibland är på gränsen till för krävande. Som den här söndagen - men vi klarade det!
Igår, måndag, stod pluggande på schemat innan jag mot kvällen återigen brummade iväg till Närpesien. Väl där blev det förenings-möte där vi gick igenom lite hur julkonserten varit och diskuterade även vårens projekt - Young'14! Lite härjas, mycke skrattande, diskussioner och sådant som hör Närpes till. Till sist tyckte Kim det var alldeles för sent och i princip förbjöd mig från att köra tillbaka till Vasa. Så det blev en frivilligt ofrivillig förlängning på min visit. 
Idag, tisdag, har jag yrat runt i Närpes, träffat fint folk (som vägrade fastna på bild), shoppat med Kim, yrat lite till och ätit god mat. Mot kvällen blev det dock dags att brumma tillbaka hemåt. Men, inte hängde jag läpp för det, för när jag kom hem fick jag fixa till julstämningen i lägenheten och invänta mina vasaesplanads-tjejer till vår julmys-kväll! 
En fin-fin kväll blev det och jag kan somna med ett leende på läpparna! Ett långt inlägg blev det också, men ni har kanske lärt er att jag inte är så bra på det där med att hålla mig kortfattad. Hops. Nåja, nu och sova innan man ska upp till Uni(!) kl9 för kandidatseminarium och sedan spendera resten av dagen åt pluggande inför fredagens tent. (Tent?! när hände det senast?).

Till sist: dagens favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar