18 november 2014

Update - Update - Update

‘elloo! det var ett tag sedan!

Jag inser att det är på tok för länge sedan för en ordentlig uppdatering, men jag kan erbjuda er några guldkorn från den senaste månaden. Det innan jag går in för att uppdatera er om vad som är på gång just nu! - men det kommer först i nästa inlägg, så håll till godo!


Några guldkorn var det, ja:
  • Jag kan börja med kvällen då vi var ut och körde då vi mitt i allt såg norrsken över hela himlen! Det var en magisk kväll, och även om jag hade varit på riktigt dåligt humör innan fick både kvällens sällskap och norrskenet mig på bättre tankar. 
  • Våffelkalaset hemma hos mig. Massor av våfflor och ett tag låg vi nästan alla dubbelvikta på golvet och halvt dog av skratt. På min bekostnad. Tårarna sprutade och ont i magmusklerna hade vi. 
  • Jag och min kollega/klasskompis fick klart våra VBL artiklar och efter några timmar på Vasabladet vid layouten så var allt klart! Se resultatet i nästa tisdags (21.11) VBL eller ÖT. Dessutom blev det klart att jag skulle ti Umeå på höstens redaktionspraktik. Plus att vi spenderade några intensiva veckor i skolan. 
  • Vi hade en lovsångskväll som vi då jobbade väldigt mycket med. Men det har ni (förhoppninsvis) redan läst om. 
  • Snön har kommit och smält några gånger
  • Brandkåren var på besök en natt då det stormade
  • Renoveringen går - tro det eller ej - faktiskt framåt. Även om det går så otroligt långsamt! Till på köpet började de med en hissrenovering - så nu har vi inte heller någon hiss i huset. 
  • Jag har sålt min bil.
  • Påbörjat och avslutat en radiokurs. Sjukt roligt! En vecka hade vi mer teori och övningar, plus sex stycken fejkade nyhetssändningar. Sedan började det på allvar då vi för en vecka sedan hade en entimmes sändning i Radio Vega Österbotten! Finns att lyssna på arenan ännu någon dag. 
  • Vi firade pyttelillajul en tisdagkväll med LIFE-gruppen med glögg, julstjärnor, pepparkakor och julmusik förstås. Plus de smått irriterande byggarbetarna som valde att 17.50 börja installera räcket på min balkong. Tack för den!




Så, det är lite vad som har hänt här! Vill ni veta mer så är det Instagram och Twitter som gäller. Eller förstås tala direkt med mig! Sådant uppskattas också väldigt mycket. En fika på stan kanske?

Tills dess får ni hålla till godo med min fortsatta uppdatering om vad som är på gång just nu! - ute i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar