26 februari 2015

Gfem flyttade in på Vasabladet

Titta gärna in till oss på Gfem! Ni hittar oss näst längst ner på vasabladets förstasida, eller här

Medan alla andra är ute på sportlov sitter jag och min klass på arbetsläger på Vasabladet. - Nånej..! Men det känns lite så när man jobbar tio dagar i sträck och Instagram konstant uppdateras med bilder från Florida, Stockholm, Paris, Bryssel, Åbo - you name it. 

Sedan senast har vi jobbat på pre-produktion och flytt till VBL innan vi förra måndagen kickade igång vår sajt på vasabladets webbsida. Varje dag har vi nu upp emot tjugo uppdateringar på webben och olika sociala medier. Nyheter, kolumner, features, #vasasansikten och så vidare. 



Så, det har varit fullt ös. Jag har under denna vecka hunnit skriva två kolumner, och där innan har jag jobbat morgon, kväll och helgskiften där jag gått på konstutställning och naturmotionsdag. Roligt, varierande och som jag sagt tidigare: vore inte livet så otroligt osocialt skulle jag konstant jobba kvällar och helger. 




Förutom att jobba och springa runt på stan på juttun eller jakt på nästa #vasasansikte så har det också varit annat på tapeten. Bland annat hade jag fantastiskt besök i förra veckan av Emilia. Vi gjorde egentligen inte så mycket speciellt, men på onsdagen gick vi faktiskt på ett spontant biobesök och drog med oss några andra.


Till min totala förvåning så kunde alla komma trots att jag frågade samma eftermiddag - hur ofta händer det i våra upptagna liv? Riktigt roligt var det i alla fall och jag skulle klassa den onsdagen som väldigt lyckad - även om den råkade bli 21,5 timmar lång. 

Men just nu sitter ja mest bara och saknar mina vänner. Och har ångest över att jag inte kommit på något bra att göra imorgon på jobbet. Men mest saknar jag mina vänner. Både de som flyttat långt borta, bor långt borta eller bara stuckit långt bort på semester. Och innerst inne vill jag också ha semester. Flyga någonstans. London. Göteborg. Kryssa till Stockholm. ANYTHING.

Åh! Just det - jag tänkte nästan glömma! Efter att vi fört flyttlasset till VBL den 14:e låg en liten present och väntade på mig när jag kom hem. Sött, hjärtevärmande och fint! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar