23 mars 2015

Spring is coming!

Tiden springer iväg nästan tragiskt snabbt och med en panikartad chock kan jag inse att över halva mars har redan sprungit förbi. Låt det sjunka in - inom ett par dagar har en fjärdedel av 2015 susat förbi.

Så, medan ni funderar vart 2015 håller på att försvinna så tänker jag ge er en mycket efterlängtad(?) uppdatering! Låter väl helt okej?

  • Den senaste månaden har vi fortsatt härjat runt på Vasabladet, flyttat tillbaka till vårt kära ÅA och börjat planera två dokumentärer som (om allt går som de ska) börjar filmas i slutet av denna vecka. 
  • Vi har firat min knasiga syster som fyllde 14 med en rad kalas. Det var också under en av dessa som jag smått förfärat insåg att jag nog inte vill ta med min blivande kar till min släkt i första laget #pinsamt. 
  • Jag har också klippt mig för första gången på två år. Kapade av hela 10cm men det syns nog ingenstans - får fortfarande kommentarerna "va långt hår du fått!". 
  • Våren kom till Vasa, även om den i helgen fick ett bakslag när den fruktade takatalvi kom på besök. Innan det började jag och pappa planera min hörnsoffa som ska ut på balkongen - sjukt peppad för att få en ordentlig soffa att ha på balkongen inför alla stundande sommarkvällar!
  • En kväll ringde plötsligt Kim Påfs och plötsligt hade jag två närpeser och en halv "wannabe-närpes" på besök. Flippad kväll - jajjamen!
  • Jag har tagit några lediga dagar från skolan för att vila upp och undvika total utmattning och för att kunna satsa fullt när vi börjar filma dokumentärerna.
  • Sen gick två av mina tänder att gå in i stejk-mode vilket resulterade i två tandläkarbesök. Ena tanden borrades och den andra rev de ut. Ett stort plus är ju att jag aldrig blev någon blåsfisk! Framför allt eftersom jag åkte ner till Sibbo på ledardagar redan dagen efter. 
  • Yes - åkte alltså ner med några ledare från församlingen tillsammans med en massa andra ledare från ett tiotal andra pingstförsamlingar från hela svenskfinland till Sibbo i helgen. Vi hade två ytterst intensiva dagar med undervisning, uppmuntran osv. Träffa inspirerande människor och blivit riktigt peppad. Att man dessutom fick resa med så fantastiska människor från sin egen församling var riktigt, riktigt roligt. 
  • Förutom det har jag varit på några luncher me fint folk, haft några härliga filmkvällar och haft fina LIFE-träffar! Söndagarna har spenderats i församlingen. Månadens finaste har definitivt varit människor som bara uppmuntrar en och bara får en att känna sig älskad för den man är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar